نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6549
-
الف
+

بازیگرانی که آخرین سریال خود را هرگز تماشا نکردند+تصاویر

در این گزارش به معرفی بازیگرانی پرداخته ایم که در حین فلمبرداری سریال، بر اثر حادثه و بیماری درگذشتند.

به گزارش آی فیلم 2، در سال های اخیر بازیگرهای بسیاری بودند که حین بازی در یک سریال به دلیل اتفاق یا سانحه‌ای درگذشتند و نقش‌هایی که ایفا می‌کردند، نیمه کاره باقی ماندند.

مرگ ناگهانی بازیگران باعث نیمه کار باقی ماندن نقش آنها می شد که در بعضی پروژه ها یافتن بازیگر جایگزین، امری دشوار بوده و تیم سازنده را مجبور به تغییر داستان برای ادامه نموده است.

فردا نیوز در گزارشی به معرفی بازیگرانی پرداخته که در حین فلمبرداری سریال، بر اثر حادثه و بیماری درگذشتند:

سیروس گرجستانی

آخرین بازیگری که حین ساخت یک سریال مرحوم شد، «سیروس گرجستانی» بود. گرجستانی در سال 1352 فعالیت در تلویزیون را آغاز کرد و با فلم «فریاد مجاهد» (1358)، فعالیت سینمایی‌اش را ادامه داد.وی در بیش از ۵۰ سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.

آخرین سریالی که از او در حال نشر است، «شاهرگ» به کارگردانی «سید جلال اشکذری» است. همچنین وی مصروف نقش آفرینی در سریال «شرم» به کارگردانی «احمد کاوری» بود که دچار سکته قلبی شد و این روزها گروه سازنده باید به دنبال بازیگر دیگری به عنوان جایگزین گرجستانی باشند.

پوپک گلدره

پس از درخشش «پوپک گلدره» در سریال «دنیای شیرین دریا»، در سریال «نرگس» نیز به نقش آفرینی خوب خود ادامه داد.

سریالی که در آن سال ها پر بیننده ترین اثر تلویزیونی بود اما متاسفانه با مرگ «گلدره» از حضور وی بی نصیب ماند که مدتی بعد «ستاره اسکندری» ادامه این سریال را در نقش «نرگس» به ایفای نقش پرداخت.

وی طی یک حادثه ترافیکی در جاده نوشهر شمال ایران بر اثر آسیب شدید به حالت کما رفته و در شفاخانه مهر تهران در تاریخ ۲۷ حمل(فروردین) ۱۳۸۵ پس از ۸ ماه به‌سر بردن در کما درگذشت.

علی آزاد

«علی آزاد» یکی از بازیگرانی بود که مدت ها در سریال و فلمی حضور نداشت و به اصرار  «داود میرباقری» کارگردان پرآوازه ایرانی در سریال «امام علی (ع)» نقشی را پذیرفت. 

در یکی از سکانس های این سریال قرار شد علی آزاد در نقش ابن عباس داخل چادر امام علی (ع) شود و بیرون آید. قبل از رفتنش گفت: من از علی (ع) شرم دارم که به چادر او وارد شوم، اگر می شود صحنه را عوض کنید و زمانیکه با مخالفت کارگردان مواجه شد، داخل چادر شد و بعد از چند دقیقه که دیگر صدایی از او نیامد، عوامل با رفتن به داخل چادر متوجه شدند که از دنیا رفته است و باقی بازی اش را به بازیگر دیگری سپردند.

احمد آقالو

یکی از نقش آفرینی های مشهور «احمد آقالو» در سریال «افسانه سلطان و شبان» بود.  سریالی که از شبکه آی فیلم2 به نشر رسید و آقالو در این سریال نقش کاتب را به عهده داشت.

آقالو در سال 1384 در سریال «یک مشت پر عقاب» بعد از چند قسمت فلمبرداری به یکباره بیماری اش شدت گرفت و دیگر نتوانست گروه سازنده را همراهی کند. به همین دلیل «پرویز پورحسینی» به حیث بازیگر جایگزین وی انتخاب شد و ادامه نقش او را بازی کرد. او پس از یک دوره تحمل بیماری سرطان مغز استخوان در سال 1387 در منزل خود درگذشت.

«رقص پرواز»، «شهریار»، «مهر خاموش»، «قصه های شبانه» و ... از سریال های وی بودند.

فیروز بهجت محمدی

یکی دیگر از بازیگرانی که فرصت تماشای آخرین اثر خود را از دست داد، «فیروز بهجت محمدی» بود که در سال 1378 به علت مرگ ناگهانی، نقش وی در سریال «نرگس» به کارگردانی «شاپور قریب» نیمه کاره ماند و ادامه کرکترش را «رضا خندان» بر عهده گرفت.

انوشیروان ارجمند

آخرین حضور «انوشیروان ارجمند» در قاب تلویزیون، در سریال «بزم آخر» بود. مینی سریالی که در سال 1394 از رسانه ملی ایران نشر می شد و ارجمند در اواخر نقش آفرینی خود در این سریال به دلیل آلودگی هوا و ناراحتی قلبی درگذشت.

سریال های «امام علی (ع)»، «عیاران»، «روزی روزگاری»، «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته»، «نردبام آسمان»، «سقوط آزاد» و ... از جمله سریال های وی می باشد..

مهین شهابی

«مهین شهابی» بعد از سه ماه حضور در سریال «وضعیت سفید» به کارگردانی «حمید نعمت اله»، دچار تومور مغزی شد و درگذشت.

بعد از مدتی بانو «شهین تسلیمی» بازیگر جایگزین وی شد و مجدد همه سکانس هایی که در آن سه ماه ضبط شده بود، از ابتدا فلم برداری شد.

شهابی قبل از وضعیت سفید در سریال های «ترانه مادری»، «همه فرزندان من»، «خانه سبز»، «نیمه پنهان ماه»، «باز مدرسم دیر شد»، «گالش های مادربزرگ»، «خانه بخت»، «پای پیاده» و ... نقش آفرینی کرده بود.

حسین پناهی

پناهی نیز از جمله بازیگرانی بود که به دلیل ایست قلبی درگذشت. از معروف ترین کارهایی که او در سالهای حیات خود در آن ایفای نقش کرد، می توان به «محله برو بیا»، «محله بهداشت»، «گرگ ها»، «کوچک جنگلی»، «رعنا»، «روزی روزگاری»، «شاخه طوبی»، «شلیک نهایی»، «آژانس دوستی» و «روزگار قریب» اشاره کرد.

اما او بیشتر با سریال آژانس دوستی در میان مخاطبان شناخته می شود. «لطفعلی» نوکر حکیم گرگان نقشی بود که او در سریال روزگار قریب ساخته «کیانوش عیاری» بازی کرده بود و با مرگ ناگهانی هرگز نقش آفرینی خود را شاهد نبود.

عباس امیری

«عباس امیری» بازیگر سریال های «امام علی (ع)»، «تنهاترین سردار»، «کوچک جنگلی»، «مختارنامه»، «یوسف پیامبر»، «شوق پرواز»، «کلاه پهلوی»، در سال ۸۹ و حین بازی در تله فلمی با عنوان «صبح بخیر سرکار» در حالیکه قصد داشت از فومن به رشت برود، در حادثه ترافیکی درگذشت و از آنجایی که بخش زیادی از سکانس های مربوط به بازی وی فلمبرداری بود، دیگر بازیگر جایگزینی برایش انتخاب نشد.

از ماندگارترین بازی های او یوسف پیامبر را می توان نام برد که نقش کاهن اعظم معبد آمون را برعهده داشت.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر